Proyecto EDIA nº 157. We could have thought about our planet before
Piedad Isabel Garrido Ruiz
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the Agenda 2030: SDG 6, 7, 9 & 11. Students will develop the key competences and the specific competences. At the end of this project, they will have learnt:
- the meaning of clean water, sanitation, affordable and clean energy, industry, innovation, infrastructure, sustainable cities and communities.
- how to explain information, remember details and read awareness.
- how to develop research skills and visual design skills.
- how to express: single past actions which have a connection with the present and unfinished actions which started in the past and continue to the present.
- how to make clear which action happened first.
- how to use relative pronouns and distinguish between defining and nondefining clauses
- how to review the pronunciation of the -ed ending in regular verbs.
- how to mediate
- Escritor
- Piedad Isabel Garrido Ruiz
- Colección
- Proyecto EDIA
- Número en la colección
- 157
- Materia
- Educación Secundaria Obligatoria, Inglés
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado (INTEF)
- EAN
- 9789200261046
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 28-10-2024
Disponibilidad
DisponibleLibros relacionados
Proyecto EDIA nº 102. Investigando los ecosistemas y la sostenibilidad. Biología y Geología. Educación Secundaria
Proyecto EDIA nº 144. ¿Es nuestra vida sostenible?. Ciencias Naturales. Educación primaria
Proyecto EDIA nº 151. Energía: el futuro es ahora
Proyecto EDIA nº 90. Otra vida de Zarzuela. Educación Secundaria
Proyecto EDIA nº 201. El viaje de los alimentos I
Proyecto EDIA. Recursos educativos abiertos para trabajo por proyectos para lengua castellana y literatura en Secundaria. "Hacemos cosas con palabras" (Vol. II)
Proyecto EDIA nº 3. Luz y ciencia a escena. Educación Primaria. Curso 5º
Proyecto EDIA. Guía de creación de recursos educativos abiertos
Proyecto EDIA nº 105. Orientaciones metodológicas para el diseño de experiencias de aprendizaje. Orientaciones para docentes
Proyecto EDIA nº 78. Guía de autorregulación del aprendizaje