Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
La aventura de aprender. Cómo hacer microscopia DIYbio
Study in Spain
Libro blanco. Educación de adultos
Colección legislativa año 1982
Boletín Oficial del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte año 2018. Actos Administrativos. Números del 1 al 4
Alba nº 087. Del 15 al 31 de Diciembre de 1967
Guía de auxiliares de conversación en Francia 2015 - 2016
Materiales de apoyo a la formación
20 años Consejería de Educación de España en Bulgaría. Calendario Promocional 2022
Guía de aprovechamiento de recursos didácticos. Área de educación física. Primer ciclo. Educación secundaria obligatoria