Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- Ivestigación educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

Boletín Informativo nº 38 Febrero 2023. Eurydice España - Redie

Estadística de la enseñanza en España 1995/96. Datos avance y evolución del alumnado

Primer symposium sobre aprendizaje y modificación de conducta en ambientes educativos

El libro objeto. Plan. Expresión artística

Infoasesoría nº 96. Boletín de información sobre al enseñanza del español en Bélgica y Luxemburgo

Informática y sistemas de producción. Mantenimiento en línea

That's English! Intermedio B2.2

Malted. Recursos interactivos de idiomas. Primaria, ESO y Bachillerato

Boletín de educación educaINEE nº 68. PISA 2018. Educar para un Mundo Globalizado

Política Científica en España. Discurso pronunciado por el Ministro de Educación y Ciencia y Presidente del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, Dr. D. José Luis Villar Palasi. Madrid, 30 de noviembre de 1971