Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- Investigación educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

Seminario sobre perfeccionamiento del profesorado

Hispanogalia. Revista hispanofrancesa de pensamiento, literatura y arte. Anexo II: Estrategias didácticas para el análisis de textos narrativos en la enseñanza secundaria

Intervención educativa en autismo infantil I. Tema Nueve: Tratamiento motriz

Ordenes Ministeriales por las que se regula el Acceso entre Títulos Universitarios Oficiales

redELE nº 12. Revista electrónica de didáctica. Español como lengua extranjera

Atlas de Joan Martines (año 1587). Lámina nº 16. Atlántico Septentrional

Anaquel nº 11. Boletín informativo de la Consejería de Educación en Portugal

Documento de organización del centro. B.U.P. Público. Memoria informativa 1990-91

Acti/España nº 23. Actividades para la clase de español

Inventos Made in Spain