Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates' transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200254604
- Páginas
- 345
- Ancho
- 1,7 cm
- Alto
- 2,4 cm
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 22-12-2023
Libros relacionados
Plan provincial de formación del profesorado. Curso 1991-1992 (Teruel)
El altavoz nº 5. Boletín electrónico de la Consejería de Educación en El Reino Unido e Irlanda
La aventura de aprender. Cómo hacer inclusiva tu escuela
Catálogo de diapositivas del Servicio de Publicaciones. Medios audiovisuales
Cuadernos México nº 4. Enseñanza de las habilidades lingüísticas y de pensamiento
Vida escolar nº 206
Rectas y Cónicas
Revista de educación nº 43
Tecla nº 2/2024. Revista de la Consejería de Educación en el Reino Unido e Irlanda
Factores diferenciales en los itinerarios en Formación Profesional: un estudio longitudinal