Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates' transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 8472121840002
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 22-12-2023
Disponibilidad
El libro no está disponible en este momentoLibros relacionados
O terrorismo en España. Unidade didáctica para Historia de España. 2º Bacharelato
Área de conocimiento del medio
Revista de educación nº 332 el aprendizaje: nuevas aportaciones
La amplificación en la deficiencia auditiva
Revista de educación nº 352. Las TIC en la educación obligatoria: de la teoría a la política y la práctica
Boletín de noticias nº 65
Programas de Educación en el exterior
Vida escolar nº 31
La mezquita de Córdoba
Las necesidades educativas especiales en el niño con deficiencia motora. Tema tres: adaptaciones para la evaluación