Spanish education system 2009
María Vaíllo Rodríguez , Elisa Ruiz Veerman , Antonia Parras Laguna , Patricia Vale Vasconcelos , Enrique Navarro Asencio , Patricia Díaz-Caneja Sela , Pau Alarcón Pérez , Natalia Benedí Pérez , Montserrat Boix Teruel , Flora Gil Traver , José Manuel González Perrino , Laura Martínez Alamillo , Yaiza Pérez Alonso , Fátima Rodríguez Gómez , María Isabel Ramírez Pérez , Miriam Prieto Egido , María Esther Pérez Miguelañez , Natalia Gil Novoa , Juana Savall Ceres , María José Brioso Valcárcel , Elena Vázquez Aguilar , Montserrat Grañeras Pastrana , Eduardo Coba Arango , Laura Tejado Montero , Clara de Andrés Sanz , María Reneses Botija , Jéssica Gallego Entonado , Tracey Maree Chapelton , Ana María Sánchez Carreño
One of the main tasks of the Institute for Teacher Training and Educational Research and Innovation (IFIIE), is, since decades, the periodic preparation of reports describing the Spanish education system in a detailed and up-to-date way. This report constitutes a brief version of the one recently carried out by the IFIIE: The Spanish Education System 2009. Its methodology of work has been structured into three stages: 1) search, analysis, choice and classification of both state and regional regulations as well as official statistics, 2) juxtaposition of the information obtained, presented in tables and figures, and 3) comparison in order to understand and identify trends and convergences and divergences in state and regional education. As a result, two volumes with complex, thorough and detailed information on the education system and its different aspects are provided. This brief version consists of 14.
- Materia
- EDUCACIÓN TERCIARIA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto de Formación del Profesorado, Investigación e Innovación Educativa
- EAN
- 9788436948981
- ISBN
- 978-84-369-4898-1
- Depósito legal
- BI-2407-2010
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2010
Libros relacionados
Plan nacional de investigación científica y desarrollo tecnológico. Promoción general del conocimiento
EDIF 85. ¿Qué progresos han realizado los países para reducir las diferencias entre hombres y mujeres en la educación y en otros ámbitos?
EDIF 67. ¿Por qué es importante el Objetivo de Desarrollo Sostenible (SDG4) en los países de la OCDE?
PISA in Focus 75. ¿Se reduce la calidad de los resultados de aprendizaje cuando la educación se amplía para incluir al alumnado desaventajado?
Tecla. Revista de la Consejería de Educación en Reino Unido e Irlanda. Junio 2009
Escalafón de antigüedad de los catedráticos numerarios de las Universidades de la Nación. 1931
Revista de educación nº 225-226
Libro blanco de la lengua de signos española en el sistema educativo
Guía para auxiliares de conversación españoles en Austria. Curso 2015-2016
Memoria de actividades, enero-diciembre 2014