The Importance of Work, Family and Leisure among Girls Finishing Compulsory Education = Importancia del trabajo, la familia y el ocio para las alumnas al final de la educación obligatoria
Mª Teresa Padilla-Carmona
The purpose of this study was to examine the profiles of attribution of
importance to three life-roles (work, family and leisure) of 185 adolescent girls
about to finalize their period of compulsory education and, therefore, to face an
extremely relevant decision concerning their future. After the data collection
(questionnaire, self-image inventory, teachers' and families' appraisals of
performance, marks registration), a cluster analysis was conducted in order to
identify groups of responses among participants. Results indicated that girls grant
a different level of importance to life-roles, or to different combinations between
them. Three groups can be identified: one group of girls who grant a great
importance to both work and family roles; another who appraise work and leisure
highly, giving little importance to the family role; and, finally, a third group of girls
that seem to be essentially concerned with taking care of the family and being
mothers.
- Escritor
- Mª Teresa Padilla-Carmona
- Materia
- Educación
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200070426
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2013
Libros relacionados
Infoasesoría nº 100. Boletín de información sobre la enseñanza del español en Bélgica y Luxemburgo
Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1957-2. Resoluciones Administrativas. Números del 52 al 104 e índices 1º semestre y 3º y 4º trimestre
Tica Tico. Los misterios del agua
Revista de educación nº 381. July-September 2018
IEA Compass. Briefs in Education 12. Pensamiento computacional, diferencias socioeconómicas y repercusiones en las políticas
Centros Docentes Oficiales en España
Guía para la comunidad educativa de prevención y apoyo a las víctimas de ciberacoso en el contexto escolar
Revista de educación nº 375. Enero-Marzo 2017
Guía del universitario: síntesis de legislación básica para el alumnado
Gestión administrativa. Grado medio