Proyecto EDIA nº 167. School of Monsters. Me as a Monster!
Piedad Isabel Garrido Ruiz
This OER will improve both English skills and ICT ones by using as a context the world of monsters. Students will develop the key competences and the specific competences. At the end of this project, they will have learnt:
-the alphabet and English phonics.
-verbs of actions, verb to be and to have got
-to count until 30 and ordinal numbers until 10.
-to introduce themselves.
-to express feelings and emotions.
-to apologise.
-to know the days of the week and the months of the year to invite friends to their birthday parties.
-to describe themselves physically. to understand and produce oral and written messages.
-to interact and mediate orally and with written information.
-vocabulary related to greetings, material. supplies, fruits, vegetables, family, parts of the body birthday party, Halloween, Christmas, emotions, feelings, food, things, animals, people, planets (the moon and the sun) and sustainability.
-to know the 2030 Agenda and its SDG.
-to use ICT to paint the monster they would like to be, to find images, to watch video
- Escritor
- Piedad Isabel Garrido Ruiz
- Colección
- Proyecto EDIA
- Número en la colección
- 167
- Materia
- Educación primaria, Inglés
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado (INTEF)
- EAN
- 9789200267321
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-10-2024
Disponibilidad
DisponibleLibros relacionados

Proyecto EDIA nº 206. Proyecto Ciborg

Proyecto EDIA nº 56. Viaje a la Plena Edad Media. Educación Secundaria

Proyecto EDIA nº 199. Leer para aprender

Proyecto EDIA nº 137. The world was created for all beings. Educación Secundaria

Proyecto EDIA nº 162. Somos modernos

Proyecto EDIA nº 218. Las fuerzas y los fluidos

Proyecto EDIA nº 33. Investigando los sistemas materiales. Física y Química. Educación Secundaria

Proyecto EDIA nº 57. El enigma del universo. Las aventuras de Filoland. Filosofía

Proyecto EDIA nº 231. Operación 5. Transformación digital

Proyecto EDIA nº 178. Let the games begin