Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Guía de recursos didácticos. Lengua extranjera: francés. Educación secundaria obligatoria
Boletín informativo nº 5 Mayo 2018. Eurydice España - rediE
Enlace nº 106. Boletín de la Consejería de Educación en Polonia
Hendere y la crisis del coronavirus. Capítulo 5. Hendere y las noticias del mundo
Encuentro, teatro y educación
Vida escolar nº 89 - 90
Economía. Materiales didácticos. Bachillerato
De la urbanidad en las maneras de los niños (De civilitate morum puerilium). Edición bilingüe
Sistema estatal de indicadores de la evaluación de la Formación Profesional
Guía del profesor: panorámica de la literatura en lengua española. Curso 12º