Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- Ivestigación educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

Academia 2007. Formación permanente transnacional de los profesionales europeos de la orientación

Mosaico nº 6. Revista de difusión para la promoción y apoyo a la enseñanza del español. Teselas de actualidad

Proyectos curriculares. Del currículo a la práctica del aula. Educación Primaria

Gida didaktikoa. Gobernu Irekia. Lehen Hezkuntza

Datos y principales indicadores del sistema educativo español. Resumen del Informe 2020

Materiales para la clase de ELE 2013. Nivel B1

Colección legislativa año 1978

Investigaciones en curso pertenecientes al Plan Nacional 1979 (IX) de la red INCIE-ICEs

Aljamía nº 25. Revista de la Consejería de Educación en Marruecos

Mateos (2ª edición)