Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Guía de aprovechamiento de recursos didácticos. Área de lenguas extranjeras: inglés
Revista de educación nº 101
Materiales. Revista de la Consejería de EE.UU. y Canadá. Diciembre/2014
Acti/España nº 12. Actividades para la clase de español
Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1951-2. Resoluciones Administrativas. Números del 27 al 53 e índice 2º semestre
Formación de formadores desde la perspectiva del desarrollo local en Aragón. Experiencia nº 10. Diagnóstico para el desarrollo comunitario de cinco villas 1990
La física en la E.S.O. Programación curricular de aula
Espai Europeu d'Educació Superior (EEES)
Evaluación de actividades de formación
Ley orgánica de educación (LOE). Enseñanzas mínimas. Bachillerato