Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- Investigación educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

Tecla. Revista de la Consejería de Educación en el Reino Unido e Irlanda. Enero 2013

Vida escolar nº 138

Tecnología. Secundaria obligatoria 1º ciclo. Materiales didácticos 1

Leer.es. Marzo 2012: Buscar. Bibliotecas escolares. Biblioteca escolar y nuevas alfabetizaciones

Tecla. Revista de la Consejería de Educación en Reino Unido e Irlanda. Febrero 2007

Alba nº 033. Del 1 al 15 de Septiembre de 1965

Aprendizaje dialógico y convivencia escolar. Guía para las escuelas

El aprendizaje de las matemáticas y las ciencias en educación escolar: logros y motivación. Informe Eurydice

Revista de educación nº extraordinario año 2005. Sociedad lectora y educación

Memoria económica del Proyecto de Ley de Ordenación General del Sistema Educativo