Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Calendario escolar 2023-2024
Propuesta educativa global para una población marginada
Pruebas para ingreso de religiosos en la Orden de Santiago. Catálogo de los expedientes y relaciones de religiosos existentes en el Archivo Histórico Nacional
El medio escolar y prevención de las drogodependencias
Cuadernos educativos. Comunidad europea: 1. Hacia la Unión Europea ; 2. Población y economía ; 3. Política e instituciones ; 4. Orientaciones didácticas ; folleto: Vamos a hacer cuentas
Anuario de la Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, curso 1974-75
Primer escalafón de maestros de escuelas nacionales existentes en 31 de diciembre de 1933
Didáctica de la lengua española. Ejercicios. Nivel B2. Solucionario y material complementario
Programme for the institutional assessment of university standards
Problemas de comportamiento: un método de intervención. Manual