Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
IEA Compass. Briefs in Education 18. Un impulso para la enseñanza digital. La importancia de la inversión en recursos TIC y en el desarrollo profesional del profesorado
Revista de educación nº 221-222
Universidad 1976 : declaraciones del Ministro de Educación y Ciencia en Radiotelevisión Española el 9 de enero de 1976
Ciencia y Tecnología: una oportunidad para España
Revista de educación nº 16
Ciencias de la naturaleza. Explorando los seres vivos. Las nuevas tecnologías en la Educación Secundaria
Apuntes del Instituto de Evaluación. Resumen informativo nº 3. PISA en detalle. Características del estudio PISA 2003
Revista de educación nº 337. Convergencia europea y universidad
Plan de cursos y actividades del departamento de perfeccionamiento del profesorado
Garapen Iraunkorrerako Hezkuntzako Jardunbide Egokiak Bilduna. ZN3. Gazteen Nazioarteko Konferentzia: Zaindu dezagun Planeta - CONFINT