Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Economía. Materiales didácticos. Bachillerato
Folletos Formación Profesional básica, grado medio y grado superior
La educación social ante la vulnerabilidad y el riesgo social en Iberoamérica: Infancia y género en los contextos educativos
Las fiestas. Material didáctico nº 9 CPR Villaverde
Actividades físicas y deportivas
Pequeña memoria recobrada. Libros infantiles del exilio del 1939
Revista de educación nº 344. Consenso y disenso: ¿Es posible el pacto social en educación?
Universidad y medios de comunicación. Jornadas de periodismo científico y universitario en el marco europeo
Revista de educación nº 395. January-March 2022
Segmentación silábica y fonológica (SIFO). Guía de uso. Programas del profesor. Proyecto LAO (Logopedia Asistida por Ordenador)