Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Guía de la universidad 1991
Documento de organización del centro. B.U.P. Público. Memoria informativa 1990-91
Boletín Oficial del Ministerio de Educación y Ciencia año 1973-2. Actos Administrativos. Números del 14 al 26 e índice 2º trimestre
Boletín de educación educainee nº 15. Programa Internacional para la Evaluación de las Competencias de la población adulta (PIAAC) I
Revista de educación nº 219-220. Número extraordinario año 1972
Tecnología. Secundaria obligatoria 1º ciclo. Materiales didácticos 1
Margined@.es nº 14. Instituto Español de Andorra
Guía de centros docentes. Aragón 2
Volumen II. Materiales didácticos. Bachillerato
Boletín Oficial del Ministerio de Educación y Ciencia año 1982-2. Actos Administrativos. Números del 14 al 26 más 1 número extraordinario e índices 1º y 2º trimestres