Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates' transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200254604
- Páginas
- 345
- Ancho
- 1,7 cm
- Alto
- 2,4 cm
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 22-12-2023
Libros relacionados
Infoasesoría nº 107. Boletín de información sobre la enseñanza del español en Bélgica y Luxemburgo
Guía de auxiliares de conversación en Francia 2019
Biosfera. Ciencias de la naturaleza. ESO y bachillerato
PISA in Focus 73. ¿Pasa el alumnado suficiente tiempo aprendiendo?
Universidad. Poder académico y cambio social
Spain, the educational movement during the school year 1960-1961
Acti/España nº 6. Revista de auxiliares de conversación. Actividades para la clase de español
Transformación de Centros Públicos de Educación General Básica, Bachillerato Unificado Polivalente y Formación Profesional en Centros de Educación Primaria y Educación Secundaria
Desde Túnez. Epistolario
Guía didáctica del portfolio europeo de las lenguas para enseñanza secundaria (12 a 18 años)