Project for the reform of the technical and vocational education. Proposal for the debate
The Project for the Reform of the Educational System presented in June, 1987, as a 'Proposal for the debate" drew up the broad outlines of a pattern concerning an overall transformation of the educational system from pre-school to technical and vocational educational branches, going, of course, through primary and secondary education.
The book pointed out a diagnosis on the key problems within the Spanish educational system. The surviving existence of two diplomas at the end of EGB, and the insufficient social valoration of vocational training as well as its limited flexibility and lack of adaptation to the productive needs, stood out in the summary contained in that text together with some of the most serious obstacles to improve the efficiency of our educational system.
- Materia
- Administración educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Servicio de Publicaciones
- EAN
- 9788436913795
- ISBN
- 978-84-369-1379-8
- Depósito legal
- M-5173-1988
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-1988
Libros relacionados

Revista de educación nº 229

Estrategia para la internacionalización de las universidades españolas 2015-2020

Boletín informativo nº 12 Enero 2019. Eurydice España - rediE

Artes Gráficas. Ténico Superior en Producción en Industrias de Artes Gráficas. Grado Superior

La educación y el proceso autonómico. Volumen X

Boletín informativo nº 6 Junio 2018. Eurydice España - rediE

Programa de educación bilingüe en España. Informe de la evaluación = Bilingual education project Spain. Evaluation Report

La dinámica en la oposición masculino/femenino en la mitología griega. Premio Emilia Pardo Bazán 1990. Guía del profesor.

Boletín Oficial del Ministerio de Educación y Ciencia año 1970-2. Resoluciones Administrativas. Números del 27 al 52 e índice 2º trimestre

IEA Compass. Briefs in Education 19. El ciberacoso y el aprendizaje del alumnado. Un análisis del rendimiento académico en 8.º grado a partir de los datos de TIMSS 2019