Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- Investigación educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

La educación y el proceso autonómico. Volumen XII

Tecla. Revista de la Consejería de Educación en Reino Unido e Irlanda. Junio 2010

Catálogo de documentación universitaria 1998

Universidad información. Curso 1983-1984

Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1958-4. Resoluciones Administrativas. Números del 79 al 104

Memoria de Actividades del Plan Nacional de I+D durante 1991, Resumen del Cuatrienio 1988-1991 y Perspectivas Futuras

Asesoramiento a familias de niños y niñas sordos. Orientaciones y pautas de actuación. Documento y vídeo

Las enseñanzas profesionales en España 1967

El español lengua de comunicación profesional. Artículos seleccionados del V Congreso Internacional de Español para Fines Específicos (CIEFE)

Revista de educación nº 322. La educación rural