Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Inventario artístico de Lugo y su provincia. Tomo V
Currículo de lengua y literatura españolas. Cursos III, IV y V. Secciones bilingües de Eslovaquia 2015
Infoasesoría nº 172. Boletín de la Consejería de Educación en Bélgica, Países Bajos y Luxemburgo
Las enseñanzas profesionales en España
Lengua árabe. Educación infantil 4 años: El otoño. Libro del alumno
Entremontaña en el aula nº 4. Cuaderno de comentarios de la prueba de bachillerato. Instituto Español de Andorra
Vida escolar Nº 99
Anaquel nº 26. Boletín de la Consejería de Educación en Portugal
Programa de construcciones escolares industrializadas 1978
Revista de educación nº 374. October-December 2016