Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Alba nº 132. Del 1 al 15 de Noviembre de 1969
Unidad didáctica. London, a school exchange
Cuadernos de Italia y Grecia nº 7. Programas de promoción y apoyo a las enseñanzas de español lengua extranjera
Participación educativa. Revista del Consejo Escolar del Estado. Vol. 10/ nº 13 /2023. Participación del alumnado: voces y experiencias
Informática y Comunicaciones
Seminario internacional de prospectiva de la educación
Actividades didácticas de/en español nº 7
Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1946-2. Resoluciones Administrativas. Números del 26 al 52
Guía 2015 - 2016. Auxiliares de conversación españoles. Nueva Zelanda
Revista de educación nº 2