Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

Boletín Informativo nº 34 Junio 2022. Eurydice España - Redie

Boletín Oficial del Ministerio de Educación y Ciencia año 1976-2. Actos Administrativos. Números del 14 al 26 e índice 2º trimestre

Respuestas educativas ante los retos sociales. XX Premios Francisco Giner de los Ríos a la Mejora de la Calidad Educativa

Revista de educación nº 379. Enero-Marzo 2018

Estadística 2015. Encuesta de hábitos deportivos en España. Síntesis de resultados

Revista de educación nº 393. July-September 2021

Formación profesional a distancia. Comunicación, archivo de la información y operatoria de teclado. Ciclo formativo de grado medio. Gestión administrativa. Prácticas de operatoria de teclados

Fichas para la orientación profesional

Didáctica de la física en la universidad (II seminario)

Cuadernos de Rabat nº 1. Material didáctico para la clase de español lengua extranjera