Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- Ivestigación educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

Materiales para la preparación de la prueba de maturita. Matemáticas. Secciones Bilingües de Eslovaquia

Del clavo al ordenador

Infoasesoría nº 149. Boletín de la Consejería de Educación en Bélgica, Países Bajos y Luxemburgo

Anuario brasileño de estudios hispánicos XVII

La educación en España : III Plan de Desarrollo : proyectos de educación por niveles : primera estimación de los costes de inversión y recurrentes / Comisión de Enseñanza y Formación Profesional

Economía de la empresa (Introducción). Unidad didáctica 2

Tecla nº 4/2023. Revista de la Consejería de Educación en el Reino Unido e Irlanda

Programa sectorial de promoción general del conocimiento, calendario de convocatorias 1989-90

PISA 2018. Ítems liberados

La enseñanza del español en Bélgica