Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- Ivestigación educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

Enlace nº 112. Boletín de la Consejería de Educación en Polonia

Convivencia 2008. Premio a las buenas prácticas

Infoasesoría nº 155. Boletín de la Consejería de Educación en Bélgica, Países Bajos y Luxemburgo

Andrés Segovia

Boletín Oficial del Ministerio de Educación y Ciencia año 1976-3. Actos Administrativos. Números del 27 al 39 e índice 3º trimestre

España. El Movimiento Educativo durante el año escolar 1965-1966

Catálogo de publicaciones del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Novedades 2014. Área de Educación

Tinta China nº 16. Revista de la Consejería de Educación en China

Federico García Lorca: una voz centenaria

Atlas de Joan Martines (año 1587). Lámina nº 07. Islas del Mar Egeo