Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Plan de evaluación de centros docentes : niveles no universitarios : programa piloto para al curso 1991-1992, documento 5
Papeles para el debate nº 5. Informe-síntesis
Camino de Santiago
Infoboletín nº 59. Boletín de la Consejería de Educación en Países Bajos
Nueva estructura del COU y de las pruebas de acceso a la universidad
Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1940. Resoluciones Administrativas. Números del 2 al 54
8 de marzo de 2016. Día Internacional de la Mujer. La educación, la cultura y el deporte por la igualdad
Docentes y asesores españoles en Canadá. Guía 2025 y 2026
Revista de educación. Índice 1958-1959
Boletín de educación educainee nº 58. PISA 2018 (II). Clima escolar y bienestar de los estudiantes