Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
10 razones para aprender español
Materiales para la enseñanza multicultural nº 2. Las mujeres en nuestras culturas
Vida escolar nº 30
Infoasesoría nº 92. Boletín de información sobre la enseñanza del español en Bélgica y Luxemburgo
Revista de educación nº 391. January-March 2021
Le Mouvement Educatif. Espagne 1959-1960
Formación y orientación laboral. Ciclo formativo: Educación Infantil
Formación profesional a distancia. Autonomía personal y salud. Ciclo formativo de grado superior. Educación infantil
Mestizaje, interculturalidad, síntesis de culturas. XXIII Certamen artístico y literario 2013
Universitic 2013: situación actual de las TIC en el sistema universitario español