Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Boletín de educación educainee nº 36. Sistema estatal de indicadores de la educación (I): indicadores de escolarización y financiación
Medidas adoptadas por los estados miembros de la Unión Europea para ayudar a los jóvenes sin titulación
Catálogo de publicaciones del Ministerio de Educación y Formación Profesional. Novedades 2019. Área de Educación
Espiral nº 10. Boletín de la Consejería de Educación en Bulgaria
Dietética. Grado superior
Informática y Comunicaciones
La aventura de aprender. Cómo hacer un proyecto
Infoboletín de Países Bajos nº 27. Boletín de información sobre la enseñanza del español
Madera, Mueble y Corcho
El español en el aula. Propuestas de una herramienta lingüística