Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates' transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200254604
- Páginas
- 345
- Ancho
- 1,7 cm
- Alto
- 2,4 cm
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 22-12-2023
Libros relacionados
Infoboletín nº 75. Boletín de la Consejería de Educación en Países Bajos
III Exposición internacional del pequeño de bronce. Escultores europeos - Madrid 1970
Educación física. Secundaria obligatoria 4º curso. Materiales didácticos 2
Unidad didáctica: La población de Ceuta
Revista de educación nº 317. La formación permanente del profesorado
Guía para docentes y asesores españoles en Alemania 2021-2022
Bilingual Education Programme. Hand in Hand: 25 years
Comité de Cooperación Internacional para la reforma de la educación en España. Informe final
Auxiliares de conversación españoles en Estados Unidos. Guía 2022-2023
Revista de educación nº 225-226