Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates' transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 8471900130001
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 22-12-2023
Disponibilidad
El libro no está disponible en este momentoLibros relacionados
Cooperación internacional en materia de educación. Relaciones multilaterales. Convenio Andrés Bello O.R.E.A.L.C. IC-2) Cooperación con organismos internacionales iberoamericanos
Música. Materiales didácticos. Bachillerato
Memoria de actividades. Agosto 94 - julio 95
PISA in Focus 78. Resolución colaborativa de problemas
Administración y finanzas (I). Grado superior
Ciencias de la Naturaleza. 1º B.U.P.
Colección legislativa año 1977
Auxiliares de conversación españoles en Noruega. Guía 2024 y 2025
Materiales para la enseñanza multicultural nº 2. Las mujeres en nuestras culturas
Modelo europeo de excelencia. Adaptación a los centros educativos del modelo de la fundación europea para la gestión de calidad