Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates' transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 8471900130001
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 22-12-2023
Disponibilidad
El libro no está disponible en este momentoLibros relacionados
Unidades didácticas grupo "Futuro" 1991
Materiales para la reforma. Educación infantil (Cajas rojas)
Revista de educación nº 68
Proyecto EDIA. Recursos educativos para trabajo por proyectos en 4º de Primaria
Leer.es. Noviembre 2011: Crear. Leer arte. Leer para aprender en arte
Boletín informativo nº 21 Enero 2020. Eurydice España - rediE
Actividades didácticas de/en español nº 2 - 30 de junio 2012
Boletín de Seguridad de la Información nº 9
La convivencia en los centros escolares como factor de calidad. Construir la convivencia
Unidades adaptadas del área de ciencias sociales (ESO). Alumnos con necesidades educativas especiales