The Importance of Work, Family and Leisure among Girls Finishing Compulsory Education = Importancia del trabajo, la familia y el ocio para las alumnas al final de la educación obligatoria
Mª Teresa Padilla-Carmona
The purpose of this study was to examine the profiles of attribution of
importance to three life-roles (work, family and leisure) of 185 adolescent girls
about to finalize their period of compulsory education and, therefore, to face an
extremely relevant decision concerning their future. After the data collection
(questionnaire, self-image inventory, teachers' and families' appraisals of
performance, marks registration), a cluster analysis was conducted in order to
identify groups of responses among participants. Results indicated that girls grant
a different level of importance to life-roles, or to different combinations between
them. Three groups can be identified: one group of girls who grant a great
importance to both work and family roles; another who appraise work and leisure
highly, giving little importance to the family role; and, finally, a third group of girls
that seem to be essentially concerned with taking care of the family and being
mothers.
- Escritor
- Mª Teresa Padilla-Carmona
- Materia
- Educación
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200070426
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2013
Libros relacionados
Educación física. Secundaria obligatoria 3º curso. Materiales didácticos 1
III Informe. Servicio de atención telefónica de casos de malos tratos y acoso en el ámbito de los centros docentes del sistema educativo español. De octubre de 2018 a octubre de 2019
Mestizaje, interculturalidad, síntesis de culturas. XXIII Certamen artístico y literario 2013
Política Científica en España. Discurso pronunciado por el Ministro de Educación y Ciencia y Presidente del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, Dr. D. José Luis Villar Palasi. Madrid, 30 de noviembre de 1971
Reconocimiento de títulos. Directivas comunitarias y normativa española
Textil, Confección y Piel
Anuario brasileño de estudios hispánicos XXVIII
Vida escolar nº 147 - 148
El mundo estudia español 2022. Traducciones
Tecla. Revista de la Consejería de Educación en Reino Unido e Irlanda. Junio 2007