Revista de educación nº 395. January-March 2022
Presentation: Exploring what is common and public in teaching practices ; Why the form of teaching matters: Defending the integrity of education and of the work of teachers beyond agenda and good intentions ; Please, show me your world! A sophistical practice of teaching ; Conserve, pass on, desire. Edifying teaching practices to restore the publicness of education ; The teachers' Pascalian wager. The reasonable folly of education as a public good ; Teacherly gestures as an ontological dimension of politics: On the need of commonising in an age of pervasive privatization ; Returning education to the common: reckoning together in contemporary schooling
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200139840
- Depósito legal
- M.57/1958
- Páginas
- 373
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2021
Libros relacionados
Revista de educación nº 229
La educación especial en el marco de la LOGSE
Auxiliares de conversación extranjeros en España. Guía del tutor 2024-2025
Formación de formadores desde la perspectiva del desarrollo local en Aragón. Experiencia nº 4. Diagnóstico para el desarrollo local de Hoya-Somontano y Gallego-Soton
Ejemplificaciones de unidades didácticas. Una perspectiva intercultural
Enseñanzas iniciales: Nivel II. Ámbito de Comunicación y Competencia Matemática. Matemáticas 1. Gestiono la economía familiar. Ingresos y gastos
Boletín de noticias nº 54
Mosaico nº 26. Revista para la promoción y apoyo a la enseñanza del español
Alp.es nº2. Revista de la Consejería de Educación en Suiza
Alumnos con necesidades educativas especiales y adaptaciones curriculares